Firmalogo

Få et firmalogo som er simpelt og genkendeligt

Et godt firmalogo repræsenterer ikke blot din virksomhed, men fortæller også en historie, som indkapsler og fremhæver din virksomheds kerneværdier og unikke karakter.
Forside » Grafisk design » Firmalogo
creative viking logoproces brainstorming
creative viking logo process

ET KENDETEGN MAN HUSKER

Derfor er dit logo vigtigt

Et effektivt logo er din virksomheds visuelle ambassadør. Det skaber genkendelse, efterlader et varigt indtryk og kommunikerer din virksomheds værdier og budskab på et øjeblik.

Ofte er logoet det første indtryk potentielle kunder får af din virksomhed, og derfor skal det være i stand til at fortælle din historie på en klar og overbevisende måde. Det gør man, ved at have et logo som fanger en specifik følelse og udnytter farvepsykologiens principper, hvilket er essentielt for at skabe et iøjefaldende og mindeværdigt logo.

Er du parat til at løfte din virksomhed til nye højder med et firmalogo, der gør et varigt indtryk?

Whistle Blower Legal logo I et blåt stempel på hvid kuvert
Whistleblower legal visitkort
Elena Fensbo logo
elena fensbo visitkort
igmu visuel identitet
igmu logo i hvid med kat i baggrunden
bang bang sushi skilt
bang bang sushi logo ikon

LOGO DESIGN PRIS

Hvad koster et godt logo design?

En overvejelse du skal gøre dig er, om dit behov udelukkende ligger i et logo design eller om du søger en mere omfattende visuel identitet, som også indeholder en designmanual. Her kan du se en detaljeret sammenligning af de to løsninger, så du kan få et bedre overblik.

 

Logo

4.999

DKK ekskl. moms

N

3 forslag + 2 runder rettelse

N

Primært og sekundært logo

N

Positivt og negativt logo

N

Filerne i .png, .eps, .jpg og .ai

K

Designmanual

K

Trykklar visitkort

K

Farvepalette

K

Skrifttyper

K

Eksempler på anvendelse

Visuel identitet

7.499

DKK ekskl. moms

N

3 forslag + 2 runder rettelse

N

Primært og sekundært logo

N

Positivt og negativt logo

N

Filerne i .png, .eps, .jpg og .ai

N

Designmanual

N

Trykklar visitkort

N

Farvepalette

N

Skrifttyper

N

Eksempler på anvendelse

Freelance grafisk designer Katrine Laustsen

Er du klar til at tage din virksomhed til næste niveau?

Med 11 års erfaring som grafiker og en baggrund som psykoterapeut, integrerer jeg psykologi og kreativitet for effektivt at afspejle og fremhæve de værdier, du ønsker at udstråle.

FLEKSIBILITET

Firmalogo til flere formål

Dit firmalogo anvendes sjældent kun ét sted. Derfor er det vigtigt, at dit logo er fleksibelt, så det kan anvendes i flere sammenhænge; fra digitale platforme som din WordPress hjemmeside eller Shopify webshop, til trykt materiale. Derfor designes der ikke bare én version af dit firmalogo – men et primært og sekundært logo.

Primært og sekundært logoformat samt ikon
firmalogo på bil

FIRMABIL

Logo på bil

Hver gang du kører ud i firmabilen, er det en gylden chance for at vise din virksomhed og logo frem. For at sikre, at dit nye logo altid ser fantastisk ud, laves det både i sort, hvid og evt. farver. På den måde kan det nemt folieres på din bil, uanset hvilken farve din firmabil har.

firmalogo på tøj eksempel med bang bang sushi

PERSONALETØJ

Firmalogo på tøj

For at sikre din virksomhed bliver repræsenteret bedst muligt, får du naturligvis også filer til at kunne anvende dit firmalogo på tøj til dig selv og dine medarbejdere. Dette er med til at sikre en ensartet og genkendelig identitet for din virksomhed, uanset hvor du eller dine medarbejdere befinder sig.

DESIGNPROCESSEN

Sådan foregår designprocessen af et firmalogo

01.

Opstart

Jeg tager mig tid til at fordybe mig i din unikke historie, dine kerneværdier og de ideer, du allerede har tænkt på

02.

Logoforslag

Du vil modtage 3 unikke logodesigns, hver især designet til at afspejle din virksomheds identitet og de ønsker, du har.

03.

Rettelser

I tæt samarbjede, har du nu 2 runder med rettelser, så vi er sikre på at resultatet bliver helt som du ønsker.

04.

Lancering

Du er nu den stolte ejer at et nyt professionelt firmalogo, som afspejler dig og din virksomhed.

 

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

Har du spørgsmål?

Jeg har samlet de spørgsmål jeg oftest får. Finder du ikke svaret her, så kontakt mig endelig.

Hvad er forskellen på en visuel identitet og et firmalogo?

Et firmalogo er et grafisk symbol, der repræsenterer din virksomhed og dens brand. Det er et enkelt, men kraftfuldt design, der let genkendes og ofte omfatter dit virksomheds navn.

Den visuelle identitet, derimod, er det bredere design og det visuelle sprog, der anvendes af din virksomhed. Det inkluderer firmalogoet, men også farveskemaer, typografi, og andre designelementer, der bruges på tværs af markedsføringsmaterialet for at sikre et konsistent og genkendeligt brand-udtryk.

Er det nok kun at have et logo?

Det afhænger meget af, hvor du er i processen og hvad dit budget og ambitionsniveau er. Kun at have et firmalogo kan være tilstrækkeligt hvis du er helt nystartet, hvor det primære mål er at etablere en grundlæggende brandidentitet og genkendelighed.

Som din virksomhed vokser og udvikler sig, bliver en mere omfattende visuel identitet dog nødvendig. Dette hjælper dig med at kommunikere virksomhedens værdier og budskab mere effektivt og sikrer en stærkere og mere konsistent brandoplevelse på tværs af alle medier.

Hvor lang tid tager det at lave et firmalogo?

Det tager typisk mellem 7-10 arbejdsdage at lave en visuel identitet, afhængig af hvormange rettelser du ønsker og hvor lang tid der går mellem vores kommunikation.

Rentegner du et logodesign?

Har du allerede et logo som kunne have brug for en frisk opdatering eller vektoristeret, så kan jeg sagtens hjælpe dig.

Hvis du også allerede har designet til et logo og ønsker at få det rentegnet, så send mig et billede af designet, og jeg vil vende tilbage med en pris for opgaven.

Hvilke filer modtager jeg logoet i?

Du modtager dit logo design i .png, .eps, .ai, .jpg, 

.png vil sige at der er en gennemsigtig baggrund, så du kan placerer det hvor som helst, uden nogen baggrund. 

.eps og .ai er vektorformat, hvilket betyder at du kan strække logoet så meget som du har lyst, uden at logoet mister kvaliteten. 

.jpg er det mest almindelige filformat som er logoet med hvid og sort baggrund.

Med alle disse filformater burde du være godt dækket ind og ellers kan du altid kontakte mig.

Hvem ejer logoet?

Du ejer logoet 100%.