Igmu app
Kærligheden til katte skal være i centrum
Igmu betyder kat på Lakota, og som navnet antyder, er igmu verdens første katte app, hvor katte købes og sælges.
Igmu havde et ønske om at få skabt et katte univers med en ny visuel identitet og hjemmeside, som promovere appen. Vigtigst af alt, skal kærligheden til katte være i centrum. I tæt samarbejde med co-founder, Sara, har jeg udviklet en hjemmeside og visuelt udtryk, der giver de besøgende en let og brugervenlig side, med en gennemført visuel identitet.
IGMU LOGO
Symbolikken bag Igmu
For Igmu var det især vigtigt at logoet skulle indeholde et katte-element, som udstråler professionalisme og simplicitet – uden at det bliver for barnligt.
Ud fra dette udviklede jeg Igmu’s logo, hvor jeg formede M’et som et kattehoved, på en let og elegant måde. Dette udsnit er blevet ført videre i resten af igmu’s visuelle identitet fra visitkort, brevpapir og til hjemmesiden.
DESIGNMANUAL
Rød tråd med farver og skrifttype i alt materiale
Igmu’s designmanual indeholder regler for brug af logoet, guidelines for typografi samt en gennemtænkt farve palette, som definerer, hvordan der kan arbejdes med farver i kommunikationen.
Hertil er der også eksempler på hvordan den visuelle identitet kan føres ud som en rød tråd ved for eksempel brev papir, sociale medier og visitkort.
Brugervenlig hjemmeside
Igmu ønskede en simpel og brugervenlig hjemmeside, som er i tråd med deres app og visuelle identitet. Ved brug af farve paletten, billeder og ikoner, designede jeg en professionel hjemmeside som præsenterer appen på en let og elegant måde.