the baank logo hvid
Forside » Cases » The Baank

THE BAANK

Modetøj som booster dit humør og selvtillid

The Baank sælger nøje udvalgte designs inden for fashion og interiør. Fra de forhenværende banklokaler sendes de håndplukkede designs fra det bedste, nordisk design har at byde på – både fra anerkendte brands og mindre leverandører med store potentialer.

The Baank tror på, at den bedste investering er et stykke tøj, der kan booste humøret, selvtilliden og som man føler sig godt tilpas i. Derfor tilbyder vi dig et spændende mix af det bedste inden for skandinavisk mode.

the baank logo rød
the baank logo hvid
The baank visuelle identitet med retningsstreger i illustrator

THE BAANK LOGO

Udtænkningen af the baank’s visuelle identitet

Ved udformningen af the baank, ønskede de et logo som gerne måtte være lidt anderledes og skille sig ud fra mængden. Når jeg laver et logo, designer jeg altid 3 forskellige forslag, hvorefter kunden har 2 runder rettelser af det udvalgte logo. The Baank valgte dette logo, fordi at det er iøjefaldende, men på en elegant og anderledes måde.

De to a’er som er sammensat, mens den ene er vendt 180 grader, giver The Baank en unik genkendelighedseffekt, som kan føres ud på andre medier. 

DESIGNMANUAL

Skab en konsistent rød tråd med en designmanual

En designmanual er til for, at man kan sikre den rød tråd i materialet man efterfølgende laver. The Baank’s designmanual indeholder regler for brug af logoet, guidelines for typografi samt en gennemtænkt farve palette, som definerer, hvordan der kan arbejdes med farver i kommunikationen.

Hertil er der også eksempler på hvordan den visuelle identitet kan føres ud som en rød tråd ved for eksempel sociale medier og visitkort.

The Baank designmanual freelance grafisk designer