Patrick Simiglai
Fra hardcore alkoholiker til en kæmpe inspiration
Patrick Simiglai en tidligere alkoholiker, hvor hans dagligdag bestod af 45 genstande og et stort misbrug. I dag er han mentaltræner, forfatter og foredragsholder, hvor han åbent fortæller om hans barske opvækst og hvordan man kan ændre sit liv ved at styrke sin selvdisciplin.
Patrick ønskede at der skulle tages hånd om hans visuelle identitet, for han manglede en rød tråd i hans markedsføring. Den visuelle identitet førte til en totalløsning med roll-up banner, visitkort, bogcover og hjemmeside.
HAJENS SYMBOLIK
Symbolikken bag Patrick Simiglai’s logo
PS står for Patrick Simiglai, men på latin har det betydningen Post Scriptum som oversættes til efterskrift. Det skarpe øje har nok set hajen i S’et, hvilket ikke er tilfældigt. Patrick er nemlig et stort badedyr og elsker havet.
Hajen symbolisere også frygt hos de fleste, fordi den jæger sit bytte frygtløst og vi skal se vores frygt i øjnene, før at der kan skabes en udvikling.
Hajen symbolisere også frømandskorpset, som var Patrick’s største inspiration på hans udviklingsrejse.
BOGCOVER
Smerten blev min drivkraft
I 2023 havde jeg fornøjelsen af at bidrage til Patrick Simiglais udgivelse, “Smerten blev min drivkraft”, ved at designe bogcoveret, to roll-ups og flyers til boglanceringen og en busreklame.
Min forudgående erfaring med at udvikle Patricks visuelle identitet og deltagelse i flere af hans foredrag gav mig en dyb forståelse af den motiverende atmosfære, han skaber. Denne indsigt gjorde det naturligt for mig at udvikle et bogcover, der reflekterer den essens og udstråling, som er karakteristisk for hans materiale og de budskaber, han deler ved sine foredrag.
Brugervenlig hjemmeside med fangende animationseffekter
Patrick gav mig frie rammer til at lave en hjemmeside som er i tråd med hans visuelle identitet. Jeg gjorde brug af fangende animationseffekter, som skaber en engagerende og dynamisk hjemmeside, som er tilpasset alle platforme.